15 October 2012

alunan indah

Assalamualaikum.

Bismillah..


Cerita ni kisah pagi semalam.
Sedang aku mahu menapak menaiki tangga ke tingkat 3 rumahku, aku mendengar suara seorang ibu sedang mengalun Zikrullah ketika menidurkan bayinya di dalam buaian.


Langkahku mati.
Aku berdiri sambil mendengar baik-baik alunan merdu itu.

Si ibu sedang mengalun zikir I'tiraf.

Wahai tuhan ku tak layak ke syurgamu
Namun tak pula aku sanggup ke nerakamu
Ampunkan dosa ku terima lah taubat
Sesungguhnya engkau lah pengampun dosa dosa besar.


Tenang hati aku mendengarnya. 
Sesungguhnya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.


Nota jari manis :
Rindu Zaman sekolah menengah ketika duduk di surau raudhatul firdaus beramai2 membasahkan lidah dengan mengingati Allah.


Love,
Ayu zan

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: