17 October 2012

Ladies First

Assalamualaikum.

Bismillah.

Ok kenapa aku letak picture aku yg tak seberapa tu?

Sebab..tadi, dengan penampilan begitu, aku telah ke bank untuk withdraw duit. Sedang aku menuju ke pintu masuk bank itu, seorang lelaki inggeris "orang putih" pun sama menuju dari arah bertentangan. Bila kami sama-sama tiba hampir dengan pintu, aku memperlahankan langkah memberi peluang pada lelaki itu. Dari berlanggar dan bertembung, baik aku mengalah ye tak?

Tiba-tiba lelaki orang putih membuka pintu dan dengan sopannya mempersilakan aku masuk dan siap menunduk hormat. Ohh.. Dengan serba salah aku masih tak lupa lah nak ucap "thank you". Hehe.

Rasa bangga bila dilayan begitu.hihi

Selalu kalau bukakan pintu Pak Guard je kot kat Malaysia ni.

SEBALIKNYA

Bulan lepas masa aku ke bank, aku pernah bertembung dengan lelaki Malaysia yang berpakaian korporat mcm kerja baik2 dengan selamba melanggar aku, kemudian tanpa menunggu aku masuk, dia melepaskan pintu itu. Akibatnya aku hampir jatuh menahan pintu yang agak berat tu. Maklumla...i kan comel je..

Kalau aku gadis seksi mungkin dia tak buat begitu kot.

NO ATTITUDE kan? So rude!!

Nota jari manis :

Aku pilih tajuk LADIES FIRST bukanlah mintak selalu dibukakan pintu macam mamat putih tu buat. Tapi cukuplah dengan menghormati antara satu sama lain..tak kira siapa pun dia...

Love,

Ayu zan

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

Hans Hanis said...

yups...kadang2 diorang main lepas jer pintu tu...
macam den nih nasib lelaki
kalau tak jatuh terduduk sama lah jawabnya

ayuzan said...

Aku ler tu yg hampir terduduk. Ehehe