04 January 2013

tudung koshibo

Assalamualaikum.
Teringat dulu-dulu zaman saya bersekolah menengah tinggal di asrama.

Mengamalkan cara hidup islam..
Itulah prinsip yang diterapkan dalam hati dan sanubari setiap putra dan putri yang berada di mahallah itu.

ALHAMDULILLAH.

Hari ini setelah hampir 6 tahun meninggalkan zaman itu, hati saya jatuh sayu mengingatkan tudung mini telekung jahitan tangan dari kain koshibo (biasanya). Dan ada juga yang tudung bawal tapi dijahit kemas supaya tidak terdedah aurat kewanitaan itu.

Saya masih ingat lagi tudung kegemaran saya yang berwarna krim yang hampir lusuh setelah bertahun2 memakainya ketika itu.

Tapi ketika itu, ia amat manis utk sy kenang. Manis menutup aurat. Terpelihara aurat kami ketika itu dengan tudung mini telekung jahitan tangan itu.

Yang tertutup itu indah.

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

Hans Hanis said...

alhamdulillah :-)

ayuzan said...

Saya ingat da tak ada pembaca blog sy ni.

Thnks hans.